kryzys w firmie
kryzys w firmie
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Jasno sprecyzowany cel działalności, bieżąca analiza finansów i baczne przyglądanie się poczynaniom konkurencji pozwalają na podjęcie prewencyjnych działań zapobiegających wystąpieniu kryzysu w Twoim przedsiębiorstwie. Co robić, gdy jednak na skutek zewnętrznych i/lub wewnętrznych uwarunkowań Twoja firma znajdzie się w trudnej sytuacji?
Przede wszystkim pamiętaj, że kryzys ma swoje dobre strony i jest w stanie przynieść Twojemu przedsiębiorstwu sporo korzyści. Kryzys daje bowiem powód do przemyślenia strategii i struktury firmy, dzięki czemu firma może spróbować swoich sił na nowych rynkach, wykreować nowe produkty, rozpocząć działalność w nowym obszarze, dokonać restrukturyzacji. Może zatem zmienisz branżę lub zajmiesz się dodatkową działalnością? Trudna sytuacja to szansa, którą trzeba umiejętnie wykorzystać.

Gdy jednak znajdziesz się w centrum kryzysu i poczujesz tym samym, że znalazłeś się w sytuacji patowej – nie poddawaj się i podejmij działanie!

Aby Twoja firma wyszła z kryzysu, w pierwszej kolejności zwróć uwagę na:

podjęcie podstawowych czynności, czyli analizę sytuacji – zastanów się, co oferujesz klientom, jaki jest ich poziom zadowolenia, przypatrz się branżom, które są z Tobą powiązane, a także regionowi, w obrębie którego działasz i podejmowanym przez władze decyzjom. To ułatwi Ci wówczas podjęcie decyzji, co i w jakim obszarze należy zmienić.
zadbanie o atmosferę w firmie – reorganizacja struktury pracowniczej nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej, gdy będziesz mieć wokół siebie zaufanych ludzi, którzy pomogą Ci wydostać się z trudnej sytuacji.
zarządzanie finansami – zajmij się kontrolą kosztów. Powinieneś być przygotowany na każdą ewentualność i mieć w zanadrzu plany awaryjne. Jeśli okaże się, że musisz z czegoś zrezygnować, zastanów się nad substytutem, który wprowadzisz na to miejsce. Ponadto unikaj długów! Aby wyprowadzić firmę z kryzysu postaraj się korzystać z własnych oszczędności i nie pomnażaj zobowiązań finansowych wobec innych. Inwestuj pieniądze w to, co w danym momencie przyniesie Ci najwięcej korzyści. Nie skupiaj się zatem na dodatkowych projektach, na przykład jeśli miałeś na celu wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań czy stworzenie nowej reklamy dla swojej firmy, choć poprzednia istnieje i nadal funkcjonuje – odłóż to na później.
wykorzystanie szans rynkowych – bacznie przyjrzyj się obecnym trendom na rynku i poczynaniom konkurencji. Kryzys to dobry moment na refleksję i przemyślenie swoich dotychczasowych poczynań. Możesz zatem wykorzystać ten moment i na przykład przebranżowić się.
zwiększenie kreatywności – to przede wszystkim od Twojego nastawienia i ekspresowo podjętego działania zależy przyszłość firmy. Warto, abyś przeprowadził „burzę mózgów” ze swoimi pracownikami, powinieneś także postarać się o zaproponowanie nowych lub ulepszenie dotychczasowych usług. Pamiętaj jednak, żeby korzystać z dostępnych Ci środków finansowych!

analiza firmy
analiza firmy
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here